برنده شدن ساختمان مدرسه نورمبین در مسابقه طراحی و معماری دیزین 2020 Dezeen Awards

 

هیئت داوران جایزه دیزین در سال 2020 متشکل از نورمن فاستر (Norman Foster)، فرشید موسوی (Farshid Moussavi)، پاتریک شوماخر (Patrik Schumacher) و آنابل سلدورف (Annabelle Selldorf) با بررسی پروژه‌های برتر طراحی و معماری سال؛ از میان 302 پروژه راه یافته به مراحل اولیه و نیمه نهایی، 64 پروژه مطرح از سراسر جهان را در 12 بخش؛ بهترین خانه شهری، خانه روستایی، پروژه مسکن، پروژه تولد مجدد مسکونی، ساختمان‌های مدنی، ساختمان‌های فرهنگی، ساختمان‌های تجاری، بهترین ساختمان گردشگری-اقامتی، پروژه تولد دوباره، ساختمان‌های کوچک، پروژه‌های منظره و پروژه‌های زیرساختی برای رقابت در مرحله نهایی انتخاب کردند.

معیارهایی چون نوآوری، سودمند بودن برای مردم و همچنین توجه به محیط زیست، شرایط اقلیمی و استفاده از عناصر بومی، مواردی است که جایزه دیزین در داوری پروژه‌ها به آن توجه داشته است.

برای اولین بار جایزه دیزین 2020 رای‌گیری عمومی را نیز برای انتخاب بهترین پروژه‌های معماری در نظر گرفت.

دربخش ساختمان های مدنی ، پروژه ساختمان مدرسه نورمبین  حایز رتبه برتر گردید.

پروژه معماری مدرسه نور مبین توسط استودیو تجربه بنیادین معماری در شهر بسطام استان سمنان اجرا شده که انسیه خمسه و آرش نصیری معماران اصلی آن هستند.

این مدرسه برای موسسه خیریه نورمبین که یک سازمان غیر دولتی است طراحی شده؛ این موسسه موفق شده تا برای دانش آموزان فضای آموزشی متفاوتی را بر مبنای آخرین متدهای آموزشی در جهان، ارائه دهد.

این پروژه دارای یک طرح جامع و شامل توابع مختلفی است که در کنارهم مجتمع آموزشی نور مبین را شکل می‌دهند. فضای مشخص برای یک بلوک این مدرسه 7 هزار متر مربع است که 2200 متر آن برای ساختمان سه دوره ابتدایی با کارگاه‌های چندمنظوره، آزمایشگاه و غیره در نظر گرفته شده است.

داوران در سایت اصلی  مسابقه اعلام داشتند :"مدرسه ایجاد یک پناهگاه کرده است. هنگام مقایسه این طرح با وسعت و سختی چشم انداز ، صمیمیت و راحتی در آن وجود دارد که مدرسه را به یک شهر یا اجتماع کوچک برای کودکان تبدیل کرده است."

 

 

علی گفت:
چه دیدگاه بلندی داشتید که چنین پروژه ای رو شکل دادین و اجازه بروز چنین معماری خلاقانه ای رو دادید. مرحبا

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید