نگاهی به نمایشگاه برگزار شده نقاشی دانش آموزان دبستان مبین در سال 1396

نمایشگاه ز باد و ز آتش، ز خاک و ز آب

گالری هپتا جمعه ۹ تیر ماه ۱۳۹۶ مجموعه‌ای از آثار  کودکان بسطامی که بر اساس اساطیر شاهنامه نقاشی‌هایی را خلق کرده‌اند را به نمایش گذاشت.

این نمایشگاه، مجموعه‌ای است از نقاشی‌های کودکان نه ساله مجتمع نور مبین شهر بسطام، که اساطیر و داستان‌های شاهنامه را به تصویر کشیده‌ اند. کودکان در انتخاب تکنیک و رنگ آزاد بوده اند و بر اساس تصورات و تخیلات کودکانه‌‌شان اساطیری از شاهنامه که داستان‌های‌شان را پیشتر آموخته بودند، تصویر کرده اند.در استیتمنت نمایشگاه چنین آمده است:
نیچه در استعاره معروف«شتر، شیر و کودک» نهایت دگردیسی جان را کودک شدن دوباره می‌خواند؛ آن «آری‌گویی» که برای «بازیِ آفریدن» بدان نیاز است. آنچه به تعبیر دیگری از راسکین دعوت به «معصومیت نگاه» در آفرینش هنری است. چیزی که هنرمندانی چون پیکاسو، کاندینسکی، کله و ماتیس با جمع‌آوری مجموعه بزرگی از نقاشی کودکان در پی آن بوده اند.
دیدن این مجموعه تنها دیدن مجموعه‌ای زیبا از نقاشی‌های کودکان نه ساله نیست؛ جست‌وجویی برای یافتن آن «آری‌گویی»، زمانی برای تمرین «معصومیت نگاه» است. پیکاسو می‌گفت «چهار سال طول کشید تا چونان رافائل نقاشی بکشم، اما عمری زمان برد تا چون کودکان نقاشی کنم».
تا این جست‌وجو به کجا می‌بَرَد ما را.

نمایش آثار در سایت گالری

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید